Förebygg stress med Metakognition

VÀlkommen till en utbildning i att förebygga stress, enligt Mcog-metoden, som baseras pÄ hur vÄr hjÀrna Àr uppbyggd och utgÄr ifrÄn senaste hjÀrnforskningen.Att skaffa sig verktyg för en effektiv stresshantering Àr dÀrför en klok investering i din lÄngsiktiga hÄllbarhet och konkurrenskraftighet.

MÀnniskor grubblar och oroar sig betydligt mer Àn vad vi anar. Detta Àr nÄgot som pÄverkar vÄr stressnivÄ. Det talas mycket om hÄllbarhet och oftast gÄr tankarna till vÄr yttre miljö. Men minst lika viktigt Àr det att vi aktivt arbetar med vÄra tankar och vÄrt inre för att kunna möta utmaningar, förÀndringar och bli mer hÄllbara.

Mcog Àr en metod baserad pÄ forskning (bl.a. Adrian Wells) om metakognition dÀr vi jobbar förebyggande med stress, med att bli medveten om vÄra tankeprocesser och fÄ verktyg för att hantera oro, triggers och grubblerier.

Under utbildningsdagen gÄr vi igenom:

  • Forskning kring hjĂ€rnan och hur den Ă€r uppbyggd för att förstĂ„ varför vi gör som vi gör.
  • Vad Ă€r stress?
  • Mcog metoden
  • Övningar som du lĂ€tt kan praktisera i vardagen

Visste du att det inte Àr antalet uppgifter som skapar stress? Inte heller Àr det vad du tÀnker utan hur du tÀnker. Med hjÀlp av metacognition blir du medveten om dina tankeprocesser och det hjÀlper dig att lÄsa upp det stÀngda lÀget genom att uppmÀrksamma din tankeprocess. Fokus blir sÄledes hur du tÀnker, istÀllet för vad du tÀnker.

Med Mcog kan vi lÀra oss att dÀmpa oro, stress och grubblerier och vem vet, kanske kan vi förÀndra synen pÄ stress.

Utbildningen genomförs av certifierade konsulter.


Vill du komma i kontakt med oss?

Vill du veta mer om effektiv stresshantering eller undrar du nÄgot annat?