Inspiration

ID Entity lanserar ny hemsida

Som vi har längtat – äntligen har ID Entity fått en ny hemsida och grafiskt manér. Här berättar Karolina Wahlström, vår sprudlande ID Entity-chef, om möjligheterna med en modern och användarvänlig hemsida.

Varför valde ni att satsa på en ny hemsida?

När ID Entity köptes upp av Jurek valde vi att ha kvar den gamla hemsidan av flera anledningar. Dels för att vi inte villa tappa kärnan som både gamla och nya ID Entity har, vi ville att kunderna skulle känna igen sig och känna samma höga förtroende och kompetens när de var inne på sidan med nya områden som ju tillkom. Vi ville såklart inte heller tappa trafik men också ge oss själva tid att landa i våra värderingar, vad vi stod för, vilka specialistområden vi skulle satsa på och hur vi ville uttrycka oss i det nya.  

Vad är ID Entitys styrka? Hur sticker ni ut?

Det kan låta kaxigt men jag skulle säga kombinationen av våra egenskaper och olika bakgrund! Jag möter få organisationskonsulter och coacher som både har lång erfarenhet, som ser och kan både business och människan, som har pondus och värme, och som dessutom är grymma på att skapa kundrelationer. Vi är ett gäng konsulter som kompletterar varandra med olika spetskompetens och som kan arbeta både med styrelser och det juniora teamet. 

Sen är vi precis som det står på hemsidan ”ett bolag som är tillräckligt stora för att göra skillnad och tillräckligt små för att ha en nära relation till våra kunder, oavsett vilka uppdrag vi gör.”

Vad vill ni förmedla med den nya hemsidan?

Vi skapade faktiskt sidans färger utefter det vi vill förmedla och  det som genomsyrar vår verksamhet och hur vi arbetar med våra kunder. Mörkblått står för kompetens och kunskap – vi har tyngd i vår erfarenhet och vi vill att våra kunder ska känna sig trygga i att det vi lär ut också är baserat på empirisk forskning och senaste studierna. Grönt står för trygghet – vi skapar en trygghet och tillit i rummet vilket gör att våra deltagare och klienter vågar vara modiga – en förutsättning för att kunna utveckla både sig själv och andra. 

Rosa står för glädje och kreativitet! Utan den blir vårt jobb inte lika roligt och inlärningen hos våra deltagare blir rätt så platt. Vi tycker om att lägga bort mobiler och datorer och jobba med färg och blädder – nytänkande och glädje i kreativiteten. Back to basics helt enkelt!

Vad är det roligaste med ert arbete som organisationskonsulter och coacher?

Att se när det händer saker! Få förtroendet från våra kunder att få möjlighet att göra skillnad, för både organisation, team och individ. Det går inte att svara på vilket som är roligast men det är otroligt kraftfullt och givande när man verkligen ser hur och när förändringen startar hos enskilda individer – det är ju det som bygger organisationer och team. Förändringen börjar hos dig!

Var ser ni störst behov för era tjänster just nu?

Vi räknar med lågkonjunktur under en oviss tid och då drar många ner på utbildningar för utveckling av ledare och team. Behovet av individuell coaching finns alltid inom till exempel executive, ledarskap och stresshantering men i dessa tider ser vi ett större behov av coaching för individer som blivit uppsagda, så kallad outplacement. 

I en lågkonjunktur ökar också behovet av att effektivisera verksamheten, där finns våra organisationskonsulter som stöd i att till exempel göra en kompetenskartläggning för att se till att rätt person är på rätt plats. Många företag har rekryteringsstopp och kommer behöva se över den interna kompetensen och låta talanger växa och ta ett större ansvar. Vi tror att talangcoaching kommer bli avgörande för att se till att dessa individer har rätt förutsättningar för att kunna leverera och leda effektivt.

Stort tack Karolina!

Du kanske också vill läsa om