Är era medarbetare alltid uppkopplade och tillgängliga? Kanske har sjukfrånvaron ökat senaste tiden eller känns teamet inte längre lika effektiva?
Medarbetarna är organisationens viktigaste resurs! När en medarbetare inte mår bra ökar risken för utbrändhet, uppsägningar, konflikter och ineffektivitet.
I en tid av konstant uppkoppling, höga krav, snabba förändringar och ökad globalisering är stress ett vanligt inslag på många arbetsplatser. Att hantera sin stress är inte bara en nödvändighet för att må bra – det har också blivit en avgörande kompetens för långsiktig framgång. I denna modul har vi fokus på medarbetarna och deras stress, stresshantering och hållbarhet. I utbildningen coachar och hjälper vi deltagarna att lära känna, hantera och identifiera stressreaktioner hos sig själva. Varje deltagare får verktyg och modeller att använda för ett hållbart och långsiktigt arbetsliv.
Denna utbildning är uppbyggd som en eller två workshops med några veckors mellanrum.
Genom att erbjuda era medarbetare en utbildning i hållbart arbetsliv rustar ni dem för livet! Efter utbildningen har medarbetarna en ökad självkännedom om vad som utlöser stress, reaktioner och beteenden samt verktyg för att hantera både tankar och känslor, privat och i arbetslivet.
Karolina Wahlström
Head of Business Unit
+46 76 297 87 95
karolina.wahlstrom@id-entity.se
Karolina Wahlström
Head of Business Unit
+46 76 297 87 95
karolina.wahlstrom@id-entity.se
Hållbart arbetsliv
Om ni känner att policys, processer och rutiner kopplat till arbetsmiljö hamnar i skymundan för att släcka bränder och fokusera på lönsamhet och deadlines är ni inte ensamma!
Hållbart arbetsliv
Mindfulness är ett effektivt och forskningsbaserat verktyg som har positiv inverkan på både hälsan och den kognitiva förmågan och är därför en självklar spelare i vårt arbete mot ett hållbart arbetsliv.
Hållbart arbetsliv
En god arbetsmiljö är en av framgångsfaktorerna till attraktiva och lönsamma företag. Att investera i god arbetsmiljö är att investera i ökad trivsel, delaktighet och engagemang.